МУЗЕЈ АУТОМОБИЛА – ЗБИРКА БРАТИСЛАВА ПЕТКОВИЋА: РЕТКА КОЛЕКЦИЈА ИСТОРИЈСКИХ АУТОМОБИЛА И ОЛД ТАЈМЕРА У МАЈКЕ ЈЕВРОСИМЕ 30
Председник општине Стари град Радослав Марјановић и заменик градоначелника Београда Горан Весић обишли су данас Музеј аутомобила Братислава Петковића – ретку и значајну збирку светских олд тајмера у Улици мајке Јевросиме број 30 на Старом граду. У седишту Музеја, смештеног у згради „Модерна гаража“, дочекали су их Богдан Петковић, директор музеја и син покојног колекционара и оснивача музеја Братислава, и Симо Царевић, члан Управног одбора.
Домаћини су гостима представили поставку историјски значајних аутомобила и архивске грађе о развоју аутомобилизма у нашој земљи која садржи око стотину возила од којих су педесет раритети, попут првог аутомобила марке Маро Гардон из 1897. године.
„Ретко ко у свету има овакву колекцију историјски вредних аутомобила. У збирци се налазе стари аутомобили који су сведочанство развоја и техничког напретка аутомобилизма код нас и у свету. Овде смо да размотримо како да у сарадњи са Градом сачувамо ову вредну баштину господина Братислава Петковића за наше будуће генерације“, истакао је председник општине Радослав Марјановић.
У музејској колекцији су бројни, ретки аутомобили: Форд Пилот из 1902, Шарон из 1908. као и Форд модел Т из 1925. године, који је први аутомобил израђен у великој серији, на монтажној траци. Kолекција обухвата и кола из 50-их, 60-их и 70-их година XX века. Издвајамо Мерцедес 300 Ц – кабриолет Д, познат као „Аденауер” из 1956. године, а произведено укупно 41 аутомобил те марке у свету. У колекцији су и Јагуар МK2, из 1963. први спортски луксузни ауто, Кадилак “де вил”, кабриолет из 1957. године, као и оригинални и рестаурисане аутомобили међу којима се истичу: Ланча Ламда из 1925, Цитроен Б10 из 1926, Бјуик 28-58 Опера купе из 1928, Шкода Р6 из 1929, Аеро 10 из 1929, Неш 870 из 1931, Аеро 50 кабриолет 1з 1929. године, Алвис из 1930, БМW 327/328 из 1938…
„Ово један од наших најоригиналнијих београдских музеја. Обавеза града Београда је да када се реше имовинско-правни односи који се тичу зграде „Модерне гараже“ приступи њеној реконструкцији и рестаурацији. Музеј ћемо назвати по његовом оснивачу господину Братиславу Петковићу, коме смо изузетно захвални. Музеј аутомобила је његова задужбина, односно његов лични поклон Граду. Да није било Браце ни Београд не би имао овакву баштину, као јединствену колекцију аутомобила, какву немају многи европски градови и произвођачи аутомобила у свету“, истакао је Горан Весић.
У Музеју се налазе и збирка фотографија, докумената, старих алата и опреме, као и библиотека са више хиљада наслова, витрина са личним стварима Сретена Kостића, првог шофера у Србији, старе бензинске пумпе, међу којима се издваја „Kод слепог шофера” Боже Тврдишића.
„Позивам наше суграђане да посете Музеј аутомобила, у коме могу, између осталих возила, да виде аутомобиле који имају изузетну историјску вредност за нашу земљу, а који су били у власништву краља Петра, краља Александра, председника Владе Драгише Цветковића и Јосипа Броза Тита“, поручио је Богдан Петковић, директор Музеја аутомобила чији су оснивачи Скупштина града Београда и његов отац – колекционар Братислав Петковић
Извор: www.starigrad.org.rs